การใช้รูปแบบการสอนเขียนแบบเน้นกระบวนการเพื่อพัฒนาความสามารถ ด้านการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5
Abstract
The purposes of this study were to study and compare English writing ability using the model of writing’s process of Prathomsuksa 5 students before and after the instruction, and to study students’ attitude towards teaching English writing using the model of writing’s process.
The sample consisted of 10 students of second year students at Ban SoksiewSaensuk School, Khonkaen Province, in the first semester of the academic year 2017. They were selected by cluster random sampling. The design of this research was a one group pretest-posttest design. The research instruments included 10 lesson plans, an English writing ability test, and an attitude questionnaire. The findings were as follows;
1.The students’ pretest and posttest mean scores on English writing ability were 12.00 or 40.00 percentand 23.00or 76.67percent respectively. The posttest score was higher than the criteria of 70 percent and it was significantly higher than that of the pretest at the .01 level.
2.The students’ attitude towards teaching English writing using role the model of writing’s process was at a good level.
Keywords: The model of writing’s process, writing ability, the students’ attitudes
1. ผลงานที่ส่งตีพิมพ์จะต้องไม่เคยเผยแพร่ในสิ่งตีพิมพ์อื่นใดมาก่อนและต้องไม่อยู่ในระหว่างการพิจารณาของวารสารอื่น การละเมิดลิขสิทธิ์ถือเป็นความรับผิดชอบของผู้ส่งบทความโดยตรง
2. ต้นฉบับที่ส่งตีพิมพ์ต้องเป็นภาษาไทยหรือภาษาอังกฤษเท่านั้น
3. ต้นฉบับต้องผ่านการกลั่นกรองโดยผู้ทรงคุณวุฒิและได้รับความเห็นชอบจากกองบรรณาธิการ
4. ในกรณีที่เป็นบทความแปล ต้องได้รับอนุญาตจากเจ้าของลิขสิทธิ์ โดยการขออนุญาตให้เป็นไปตามหลักจริยธรรมสากล
5. ข้อความ เนื้อหา รูปภาพ และตาราง ที่ตีพิมพ์ในวารสาร เป็นความรับผิดชอบของผู้เขียนบทความแต่เพียงผู้เดียว มิใช่ความคิดเห็นและความรับผิดชอบของกองบรรณาธิการวารสาร กองจัดการ และมหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย วิทยาเขตอีสาน
6. ผลงานที่ได้รับการตีพิมพ์ถือเป็นลิขสิทธิ์ของวารสาร