Developing English Learning Skills in the 21st Century

  • Sakdipong Sopajorn

Abstract

Learning skills in 21st Century is changing learning system from Curriculum, Time-slotted and Classroom into Projects, On-demand and Global Community system. Every learning process must be changed at all, such as teachers have to change themselves to be a coach and facilitator to their students for development learning skills. Thinking and analysis process is more necessary than recitation that focus on showing the opinion and seeking knowledge by themselves through basic life skills. In 21st Century the learners must have these skills; reading, writing and arithmetic, especially language environment must be suitable for learning skills that should be stimulated, created and recommended to successful
goal. Thus teachers will know how to integrate and technique understanding among all students and look for the way to develop language skills that focuses on English language. All of teachers who teaches in school have to change and apply their teaching technique and emphasize listening and speaking skills more than repetition on grammar and vocabulary. They should also provide opportunities to the learners for practicing critical thinking, reading and speaking skills that is suitable with the learner by the time. 

References

ชาตรี ฝ่ายคำตา. (2559). การวิจัยปฏิบัติการในชั้นเรียนวิทยาศาสตร์. กรุงเพทฯ: สถาบันพัฒนาคุณภาพวิชาการ. The Journal of Humanities Vol.10 No.1 January – June 2018 191
ทิศนา แขมมณี. (2555). ศาสตร์การสอน: องค์ความรู้เพื่อการจัดกระบวนการเรียนรู้ที่มีประสิทธิภาพ. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. พิมพ์ครั้งที 16.
ราชบัณฑิตยสถาน. (2555). พจนานุกรมศัพท์ศึกษาศาสตร์ ฉบับราชบัณฑิตยสถาน.กรุงเทพฯ: อรุณการพิมพ์ สืบค้นจากhttp://www.aulibrary.au.edu/elib/cgi
รุ่งนภา จันทรา และคณะ. (2560). ทักษะการเรียนรู้ศตวรรษที่ 21 ของนักศึกษาพยาบาลบรมราชชนนี สุราษฎร์ธานี. วารสารเครือข่ายพยาบาลและการสารธารณสุขภาคใต้.ปีที่: 4 ฉบับที่: 1.
วิจารณ์ พานิช. (2560). วิถีสร้างการเรียนรู้เพื่อศิษย์ ใน ศตวรรษที่ 21. พิมพ์ครั้งที่ 3. กรุงเทพฯ: มูลนิธิสดศรี-สฤษ วงศ์. 2555. สืบค้นจาก http://.noppawan.sskru.ac.th/data/learn_c21.pdf
สถิตย์ จอมใส. (2560)ใ การจัดการทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21. สืบค้นจาก ttps://sites.google.com/site/websitessthid/kar-cadkar-thaksa-kar-reiyn-ru-ni-stwrrs-thi-21.
สุมาลี ศรีสวัสดิ์. (2558). วิธีการสอนภาษาอังกฤษในศตวรรษที่ 21. สืบค้นจาก ttp://sirinapa040.blogspot.com/2015/11/learning-log-15.html
Gredler, M.E. (1997). Learning and instruction: Theory into Practice (3rd ed). Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall
http://www.qlf.or.th
http://www.noppawan.sskru.ac.th/data/learn_c21.pdf
https://www.baanjomyut.com/library_2/constructionism/
http://sirinapa040.blogspot.com/2015/11/learning-log-15.html (https://sites.google.com/site/winaik103/263-601/
new-learning-environment)
https://webs.rmutl.ac.th/assets/upload/files/2016/09/20160908101755_51855.pdf
Published
2021-07-18
How to Cite
SOPAJORN, Sakdipong. Developing English Learning Skills in the 21st Century. วารสารมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย, [S.l.], v. 10, n. 1, p. 181-191, july 2021. ISSN 1686-8897. Available at: <http://ojs.mbu.ac.th/index.php/johu/article/view/1514>. Date accessed: 04 july 2024.