Using Buddhist Principles in Social Media Consumption
Abstract
This academic article aims to apply buddhist principles in social media consumption. Studies have shown that social media consumption It consists of two parts : (1) access to online media and (2) impact on accessing online media. At present, access to online media has a variety of purposes according to individual goals. Buddhist principles that can be used to help as a tool to pull the mindfulness of users to stop considering online media before using them are : the Kalama Sutta principle. Able to create a process of mindfulness to stop considering the media can be divided into 2 processes, namely 1) consuming buddhist online media and 2) knowing the value of buddhist online media. In order to use online media to be most effective for one's self, both initially having exposure until the use of those online media to be useful continued maximum success.
References
พรทิพย์ รุ่งกรุด. (2552). กาลามสูตรกับสังคมยุคไอที. กรุงเทพมหานคร : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยธรรมกาย แคลิฟอร์เนีย.
พระธรรมวิสุทธิกวี (พิจิตร ิตวณฺโณ). (2552). ความดีเด่นของกาลามสูตรและคำสดุดีพระพุทธศาสนาของนักปราชญ์ชาวตะวันตก. กรุงเทพมหานคร : ห้างหุ้นส่วนจำกัด โรงพิมพ์ชวนพิมพ์.
พระพรหมคุณาภรณ์ (ป.อ. ปยุตฺโต). (2551). พจนานุกรมพุทธศาสตร์ ฉบับประมวลธรรม. (พิมพ์ครั้งที่ 17). กรุงเทพมหานคร : โรงพิมพ์มหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย.
บุญมี แท่นแก้ว และคณะ. (2523). พุทธศาสน์. กรุงเทพมหานคร : สำนักพิมพ์โอเดียนสโตร์.
มหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย. (2539). พระไตรปิฎกภาษาไทย ฉบับมหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย. กรุงเทพมหานคร : โรงพิมพ์มหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย.