The Main Factor in the Management of Private Enterprise Effectiveness

  • Narumon Jaroenpornsagul
  • Siriporn Krongcheep
  • Kitsuchin Ponsen

Abstract

Currently, the system of companies and organizations are also rapidly changing. Several businesses are highly competitive to produce work piece or even the quality of service. They have knowledge in production, creation, moral of the manufacturer. The quality of the raw materials is in accordance with the price standards. The satisfaction of the clients is an important to consider in running on business. Consumers who are satisfied with the products and service will become permanent customers because they have confidence in products and services. Therefore, private companies should have the strategies for effective administration.
This article is based on a review of literature, research, theories, and related theories from various scholars. Moreover, to recognize about the management of various private organizations are relevant factors to effectively administration. This article will be useful for the administrator and involved in the future. 

References

คมวุฒิ อัญญธนากร. (2555). ปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของลูกค้าในการใช้บริการธนาคารออนไลน์. งานวิจัยบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต. คณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชีมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, กรุงเทพมหานคร.
ชนินันท์ จันทร์เจริญ. (2556). การศึกษาความพึงพอใจของผู้อยู่อาศัยในคอนโดมิเนียมในเขต กรุงเทพมหานคร. การค้นคว้าอิสระบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต. คณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชี มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, กรุงเทพมหานคร.
ชวัลนุช สินธรโสภณ. (2554). การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลกระทบต่อการเลือกซื้อสินค้าที่ร้านเซเว่นอีเลฟเว่น ในเขตกรุงเทพมหานคร. การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยกรุงเทพ. 25 มีนาคม 2554, หน้า 238-245. มหาวิทยาลัยกรุงเทพ.
ณัฐพัชร์ ล้อประดิษฐ์พงษ์. (2549). คู่มือสารวจความพึงพอใจลูกค้า. กรุงเทพมหานคร: บริษัท ซีเอ็ด
รมย์นลิน นิลสมัย. (2557). การศึกษาความพึงพอใจในการทำธุรกรรมซื้อขายหลักทรัพย์ผ่านระบบ อินเตอร์เน็ต. การค้นคว้าอิสระบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต. คณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชี มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, กรุงเทพมหานคร.
วงพลอย วัฒนะโชติ. (2556). การศึกษาความพึงพอใจในการใช้บริการร้านทำความสะอาดรถยนต์ การค้นคว้าอิสระบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต.คณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชีมหาวิทยาลัย ธรรมศาสตร์,กรุงเทพมหานคร.
David R. Cameron (1978) “The Expansion of the Public Economy: A Comparative Analysis.” American Political Science Review 72 (December): 1243–61 Cited 387 times
Edmonds, Ronald . Effective Schools for the Urban Poor Educational Leadership, v37 n1 p15-18,20-24 Oct 1979
Hoy , W.K. and Ferguson (1985) Theoretical Frame work and Exploration of Organizational Effectiveness in School. Educational Administration Quarterly, 21 (2) :121-122.
Stedman Sammons. (1991). Introduction to organizational behavior (4thed.). New York : Harper Collins.
Sammons, Hillman and Mortimore. ( 2002) Effective E schools, equity and Teacher effectiveness: A review of litherature Pam Sammons and Linda Bakkum University of Oxford, Department of Education.
Published
2020-12-31
How to Cite
JAROENPORNSAGUL, Narumon; KRONGCHEEP, Siriporn; PONSEN, Kitsuchin. The Main Factor in the Management of Private Enterprise Effectiveness. วารสารมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย, [S.l.], v. 11, n. 1, p. 15-24, dec. 2020. ISSN 1686-8897. Available at: <http://ojs.mbu.ac.th/index.php/johu/article/view/1553>. Date accessed: 04 july 2024.