Knowledge Required for Integrated Learning Management
Abstract
The integrated learning management for Thai language requires a science that means multiple knowledge and selection arts to combine any sciences to be good parts of learning management which has a consistent relationship in order that learners will get holistic knowledge and experience in cognitive domain, psychomotor domain, and mind affective domain. Knowledge that requires for integrated learning management is about the present version of basic educational curriculum, about contents in learning management, about teaching principles, teaching method, teaching techniques and teaching forms suitable for integrated learning management, about activity design in learning management and atmospheric creation with learner centered learning, about creating along with using teaching media, about searching learning sources, about learning measure as well as evaluation, about writing plans of learning management, and any other inclusive ones such as, educational philosophy, professional ethics, psychology for children, spirits of teachers.
References
ขัณธ์ชัย อธิเกียรติ. (2560). การจัดกิจกรรมการเรียนการสอนวิชาภาษาไทย. กรุงเทพฯ: มหาวิทยาลัยรามคำแหง,
ทิศนา แขมมณี. (2557). ศาสตร์การสอน: องค์ความรู้เพื่อการจัดกระบวนการการเรียนรู้ที่มีประสิทธิภาพ. พิมพ์ ครั้งที่ 18. กรุงเทพฯ : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
บันลือ พฤกษะวัน. (2531). หลักสูตรกับบูรณาการทางการสอน. พิมพ์ครั้งที่ 2. กรุงเทพฯ: ไทยวัฒนาพานิช.
พิมพันธ์ เดชคุปต์. (2557). สอนเขียนแผนบูรณาการบนฐานเด็กเป็นสำคัญ. พิมพ์ครั้งที่ 4 (ฉบับปรับปรุง 2557). กรุงเทพฯ : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
สนิท สัตโยภาส. (2647). กระบวนการเรียนรู้ชูผู้เรียนเป็นสำคัญ. กรุงเทพฯ : องค์การค้าของคุรุสภา.
สมจิตรา เรืองศรี. (2558)0 การประเมินผลการเรียนวิชาภาษาไทย. กรุงเทพฯ : สำนักพิมพ์มหาวิทยาลัยรามคำแหง.
สำนักวิชาการและมาตรฐานการศึกษา. (2557). แนวปฏิบัติการวัดผลและประเมินผลการเรียนรู้ตามหลักสูตรแกนกลาง การศึกษาขั้นพื้นฐาน พุทธศักราช 2551. พิมพ์ครั้งที่ 4. กรุงเทพฯ : ชุมนุมสหกรณ์การเกษตรแห่งประเทศไทย.
___________. (มปป.) เอกสารประกอบแนวทางการจัดการเรียนรู้บูรณาการแบบครบวงจรโครงสร้างหน่วยการ เรียนรู้บูรณาการ และตัวอย่างหน่วยการเรียนรู้ชั้นประถมศึกษาปีที่ 1–6 และ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1-3. กลุ่มพัฒนากระบวนการเรียนรู้. สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน.