การพัฒนาทักษะด้านการเขียนคำราชาศัพท์ของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษา โรงเรียนศรีธรรมวิทยา อำเภอเมืองยโสธร จังหวัดยโสธร
The Development of Royal Word Writing Skills of Primary School Students Srithamwitthaya School, Mueang District, Yasothon Province
Abstract
The objective of this research was to study the development level of royal vocabulary writing skills among elementary students at Sritamwitthaya School and to compare the achievement in spelling royal vocabulary words using a Thai language exercise on writing and spelling, alongside a set of royal vocabulary writing exercises, based on the efficiency criteria of 80/80. The sample group consisted of 35 elementary students from Sritammarama School, selected through accidental sampling. The statistics used in the research were percentage, mean, standard deviation, and hypothesis testing using a t-test. The research results indicated that the development level of royal vocabulary writing skills among students at Sritamwitthaya School was at a moderate level ( = 3.13, S.D. = 0.89). The achievement in royal vocabulary spelling had an efficiency level (E1/E2) of 81.44/85.95, which meets the established criteria. Hypothesis testing revealed that the achievement in royal vocabulary spelling was statistically significant at the .05 level, consistent with the hypothesis.
วารสาร มมร ยศสุนทรปริทรรศน์ อยู่ภายใต้การอนุญาต Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 international (CC BY-NC-ND 4.0) เว้นแต่จะระบุไว้เป็นอย่างอื่น โปรดอ่านหน้านโยบายของเราสำหรับข้อมูลเพิ่มเติมเกี่ยวกับการเข้าถึงแบบเปิด ลิขสิทธิ์ และการอนุญาต