การพัฒนารูปแบบการประเมินผลการเรียนรู้ตามสภาพจริง : กรณีศึกษา คณะศึกษาศาสตร์ สาขาวิชาการสอนภาษาไทย วิทยาลัยศาสนศาสตร์ยโสธร
A Development of Authentic Assessment Model : A Case Study Faculty of Education Yasothon Buddhist College
Abstract
The objective of this research was to study the knowledge and models of authentic assessment, to evaluate the efficiency and effectiveness of authentic assessment, and to apply the evaluation results to teaching and learning management at the College of Religious Studies in Yasothon University. The study involved 123 participants. The research tool used was an authentic assessment form, and the statistics applied were parameters, standard deviation, and efficiency and effectiveness based on the 80/80 criterion. The research results showed that student satisfaction with authentic assessment was at a moderate level (µ = 3.12, S.D. = 0.77). The efficiency of the assessment system after improvement was 81.22/83.04, and the development of the authentic assessment model demonstrated significant effectiveness at the .05 level.
วารสาร มมร ยศสุนทรปริทรรศน์ อยู่ภายใต้การอนุญาต Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 international (CC BY-NC-ND 4.0) เว้นแต่จะระบุไว้เป็นอย่างอื่น โปรดอ่านหน้านโยบายของเราสำหรับข้อมูลเพิ่มเติมเกี่ยวกับการเข้าถึงแบบเปิด ลิขสิทธิ์ และการอนุญาต