การพัฒนาทักษะการเขียนภาษาไทยโดยใช้ชุดแบบฝึกทักษะการเขียน ภาษาไทยของนักเรียน ชั้นปีที่ 3 โรงเรียนบ้านนาสะไมย์ ตำบลนาสะไมย์ อำเภอเมือง จังหวัดยโสธร

Developing Writing Skills in Thai Using the Writing Skill Set Thai Language of 3th Year Students of Ban Na Samai School Ban Na Samai Sub-District Mueng District Yasothon Province

  • ธรรศพร เคยชิน
  • วิภาษณ์ เทศน์ธรรม
  • พีรพงษ์ แสนสิ่ง

Abstract

The research is part of the development of Thai language learning and teaching for third-grade students at Ban Na Samai School. It is a quantitative and quasi-experimental study. The research involved a total of 120 participants, with the study focusing on parameters and standard deviations, as the sample size was sufficient and accessible. The findings revealed that the effectiveness of the Thai writing skill exercises had an efficiency ratio (E1/E2) of 84.35/82.88, meeting the set criteria. The students' learning achievement after the lessons was higher than before, with an average pre-test score of 29.20, equivalent to 48.67%, and an average post-test score of 50.0, equivalent to 82.88%. The progress in learning was calculated at 34.21%. Student satisfaction was at a high level (µ = 4.02, S.D. = 0.72).

Published
2024-09-25
How to Cite
เคยชิน, ธรรศพร; เทศน์ธรรม, วิภาษณ์; แสนสิ่ง, พีรพงษ์. การพัฒนาทักษะการเขียนภาษาไทยโดยใช้ชุดแบบฝึกทักษะการเขียน ภาษาไทยของนักเรียน ชั้นปีที่ 3 โรงเรียนบ้านนาสะไมย์ ตำบลนาสะไมย์ อำเภอเมือง จังหวัดยโสธร. วารสาร มมร ยศสุนทรปริทรรศน์, [S.l.], v. 1, n. 2, p. 29-43, sep. 2024. ISSN 3057-0360. Available at: <http://ojs.mbu.ac.th/index.php/MBUY/article/view/2560>. Date accessed: 22 nov. 2024.